Vinteraktiviteter

Udenfor ro-sæsonen gør en lange række aktiviteter det muligt at holde eller styrke formen, ligesom vinterperioden bruges til vedligeholdelse af klublokaler, både og andet udstyr.

Ergometer-roning

Mange gange ugentligt tilbyder instruktører 1 times ergometer-roning til musik. Her kan du træne og udvikle dit rotag, se effekten ved forskellige kadencer og virkelig få sved på panden, hvis du ønsker det.

Har du lyst, dannes der hold, som deltager i motionsturneringer i ergometerroning - her dystes på landsplan mod andre roklubbers hold.

Motionsrum

Du kan, som medlem af roklubberne, benytte træningsfaciliteterne på egen hånd, når som helst du har tid og lyst under hensyntagen til holdtræning og ungdomsroning. I motionsrummet findes 10 ro-ergometre, spinningscykler, løbebånd, vægte samt en række forskellige træningmaskiner.

Vinterroning

Kun med en særlig skriftlig tilladelse fra din klubs bestyrelse kan du få tilladelse til at ro i november måned - se klubbernes reglementer.

Vedligehold

Klubbernes medlemmer klargør i vinterhalvåret alt materiel til næste sæson.

Alle klubmedlemmer fordeles på forskellige slibehold, som hver især har ansvaret for et antal både, der slibes, lakeres, poleres, repareres osv. - alt efter bådens stand og type.

En slibeholdskaptajn indkalder sit slibehold til arbejdet, der forløber over 4-8 uger. I denne periode forventes det, at man kan give en hånd med nogle aftener og evt. nogle timer i weekender.

Klubhygge

Vinteren byder også på de faste klubaftener onsdage. Enkelte onsdage afholdes madaftener, hvor tilmeldte medlemmer spiser varm mad sammen - ofte i forbindelse med et arrangement som f.eks. foredrag, vinsmagning eller yoga. Der er tradition for julebanko og en julefrokost en fredag eller lørdag.