Efterårets korttursstyrmandskursus

1. juli 2021 17:16 , af Tove Stockmarr

Når en roer er frigivet, er næste naturlige skridt at uddanne sig til korttursstyrmand. Det giver en fantastisk frihed, selv at kunne lave aftaler med rokammerater og tage på tur i vores daglige rofarvand, når det passer med vind, vejr, mandskab og tid.

Korttursstyrmandskurset bygger videre på den viden og de færdigheder du allerede har tilegnet dig som roer. Det materiale vi anvender på kurset, er tilpasset vores lokalfarvand.  På korttursstyrmandskurset vil du få en god intro til klubbernes organisering og love, sikkerhedsforhold og regler på vandet, styreteknik og kommandoer, landgang, m.m. – og du får tjek på det med tovværk og knob ;-)

Dette års korttursstyrmandskursus afholdes mandag, onsdag og lørdag i uge 37 og består af en teoretisk del og en efterfølgende praktisk prøve.

Den teoretiske del afholdes mandag 13. september og onsdag den 15. september fra kl. 18.30 – 21.00.

Den praktiske prøve afholdes lørdag den 18 september kl. 10.00 – 14.00.

Kurset holdes i Roklubberne og du bliver undervist af klubbernes egne instruktører.

Er der spørgsmål til hvem der kan blive k-styrmand eller har du lyst til at deltage i kurset, kontakt da Tove Stockmarr eller Torben Damsø.