Forbedret rokort - action

23. marts 2023 10:47 , af Lene Kiltang

Vigtig meddelelse vedrørende rokort.

Med starten af den nye sæson er der nogle få ændringer i forhold til hvordan vi tidligere har registreret roture som jeg gerne vil gøre opmærksom på.

Vi har nemlig fået et forbedret rokort, som fremover kan findes i menupunktet "Rokort" på hjemmesiden.

Al historik er blevet kopieret med over, så det vil fortsat være muligt at finde din statistik, både over den kommende sæson, men også tidligere sæsoner.

Hvad er nyt?

For at komme ind i rokort, skal du på pc trykke på "Rokort" og derefter "Ny tur".

En ny tur oprettes, enten ved at vælge "Hurtig start" eller "Ny tur på vandet".  Derfra ser det faktisk ret meget ud, som det vi kender.

På telefonen er det nu Memberlink app'en der skal bruges til at registrere ture. Det betyder at den gamle Rokort App ikke længere kan bruges og derfor skal du slette den fra din telefon (med mindre du bruger den til andre klubber).

Der er lagt nogle prædefinerede ruter ind, men det er også muligt bare et sætte en beskrivelse ind som du plejer. Bruger du en prædefineret rute, men flere kilometer på at komme dertil og hjem igen, kan antal km altid rettes inden turen afsluttes. Bruger du knappen "Hurtig start" kommer bådene frem, når du først har valgt bådtypen og ruterne kommer frem, når du har valgt "daglig rofarvand" eller "Udenfor dagligt rofarvand".

Det bliver også fremover muligt at vælge om en tur er en langtur, så vi kan få korrekt statistik på langture.

Derudover er det nu også muligt for alle at oprette or organisere ture. Det er faktisk ret ligetil, men ræk ud til mig, hvis du er i tvivl om, hvordan du gør.

Brugerfladen er meget brugervenlig og derfor vurderer jeg ikke at der er behov for decideret træning i at bruge hverken app'en eller rokort via hjemmesiden. Det kan være jeg tager fejl, men prøv dig lidt frem, og tag lige fat i én af dine rokammerater (mig, hvis du er SLET ikke kan finde ud af det), inden du giver helt op :-)

Det hele er meget nyt og det hele fungerer helt sikkert ikke perfekt fra på lørdag. Så bær over med mig, hvis det ikke lige virker. Og send mig gerne en besked, hvis der er noget der mangler. Det skal nok komme på med tiden.

Bemærk: Indtil lørdag kl. 12 er alle velkomne til at prøve at starte og afslutte en tur - både på pc og i app'en. Alting nulstilles på lørdag kl. 12, så få det lige prøvet af, så du ved, hvordan det fungerer.

Som sædvanlig vil der være pc'ere i begge bådhaller og i rød bygning med en startside der ikke kræver login. Foreløbig er det sat op på den pc der står i rød bygning, men på lørdag altså også i bådhallerne.

Spørgsmål - så er du som altid velkommen til at række ud. Helst ved at sende en sms eller email, så skal jeg kigge på det. Måske ikke lige med det samme, men så når jeg kommer til det.

Jeg hører fra andre klubber at de er meget glade for det, da det fungerer meget bedre/lettere, end det gamle rokort.

God fornøjelse!

Lene Kiltang (lkiltang@gmail.com eller tlf. 5234 4732)