Støtteforeningen GKR

Foreningen ”Gamle Kolding Roere” blev stiftet på et møde på restaurant "Skandinavien" torsdag den 30. marts 1944 af en kreds af morgenroere.

Foreningens formål er ”at støtte Kolding Roklub med tilskud efter foreningens evne, samt gennem selskabelighed og sammenkomster at styrke sammenholdet blandt ”ældre” medlemmer af Kolding Roklub".

Foreningen optager medlemmer, der har været aktive medlemmer af Kolding Roklub i mindst 5 år, eller som er fyldt 30 år og/eller har været medlem af KR.

På billedet ses Kolding Roklubs mangeårige æresmedlem "Kong Peter" i "Jacob", på GKR's første tur til Løverodde, søndag den 18. juni 1944.